29 octombrie | 10.30 – 12.00 | Coaliția pentru Educație APRECIAZĂ

Importanța emoțiilor în învățare și în formarea profesorilor

ARCUB Gabroveni | Sala Arcelor

Echipele care realizează proiecte de calitate pe termen lung se bazează pe încredere, care se hrănește din aprecierea și recunoaștere reciprocă a contribuției fiecăruia. Această atitudine se răsfrânge nu doar asupra copiilor, care primesc ocazia exprimării individualității și cărora li oferă considerație pentru contribuția lor creativă, dar și asupra echipei, unde partenerii își asumă împreună rezultatul proiectului, succesul sau insuccesul acestuia.

Coaliția pentru Educație este o federație creată în 2015 de ONG-uri active în domeniu și are ca misiune asumată coagularea energiilor și resurselor pentru împlinirea unei viziuni curajoase despre învățare în România. Federația a fost constituită de un nucleu de organizații neguvernamentale cu peste 10 ani de experiență în domeniu și mii de beneficiari, pe diferite paliere ale educației, fie că este vorba despre preșcolari, elevi, studenți, educatori sau părinți.

Cele cinci teme majore din educație considerate prioritare de către Coaliție sunt: calitatea resurselor umane, participare și echitate în școli, descentralizarea sistemului de învățământ, curriculum și evaluare, finanțare și bună guvernanță.

Una dintre perspectivele la care nu ne uităm cu atenție atunci când ”proiectăm” proiecte este alinierea partenerilor la scopul comun, prin alinierea valorilor și intereselor. O parte din energia bună a scopului propus riscă să se risipească în primele săptămâni și luni după contractare și devine o barieră în livrarea cu o anume ușurință, în firescul lucrurilor, a rezultatelor.

Mediul educațional românesc anterior anilor 90 era predominat de valorile industrializării cu orice preț. O anume cultură și diferențiere între ”disciplinele tari” (cele care conduceau către trecerea examenelor de prag, către admiterea la facultăți tehnice) și ”discipinele slabe” (filozofie, desen, muzică, artă, mișcare, chiar limbi străine) este încă prezentă în cancelarii – v. disciplinele care impun meditații pentru examene de acces.

În fapt, relațiile din triunghiul corp – minte – suflet nu au fost și încă nu sunt adresate în școala românească postbelică.  Nu mai este actual să vorbim despre discipline și rostul lor ci despre cum oferă cultura mecanisme, metode, contexte ideale pentru transdisciplinaritate, altfel spus: cum putem avea grijă ca sufletul și emoțiile copilului să fie bine astfel încât învățarea să se producă.

Ultimii ani au permis multor școli și multor profesori contexte de învățare a practicilor internaționale. La Coaliția pentru Educație ne întrebăm cum ducem această cunoaștere individuală în cancelarie și în sala de clasă pe termen lung? Atelierul ”Apreciază” va modela împreună cu participanții ce înseamnă parteneriate cultural-educaționale a) de calitate și b) care durează.

Organizațiile membre ale Coaliției pentru Educație sunt: Asociația Aproape de TINEri, Asociația C4C – Communication for Community, Asociația Iubesc Ploieștii, Asociația MetruCub, Asociația OvidiuRo, Asociația Reper 21, Asociația ROI, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică, Asociația Română de Literație, Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație, Fundația Noi Orizonturi, Fundația Tineri pentru tineri, Organizația Umanitară CONCORDIA, Questifield, Roma Education Fund,  Teach for Romania, United Way România, Universitatea Alternativă. Acestora li se adaugă, ca partener, grupul EDUCATIVA.
(sursa: http://coalitiaedu.ro)

Sari la bara de unelte