Forum 2017

DESPRE FORUMUL CULTURA ÎN EDUCAȚIE

Forumul îi aduce împreună pe cei care activează domeniul: practicieni experimentați – cadre didactice și actori culturali-, reprezentanți ai celor mai importanți finanțatori și instituții educaționale, cercetători și părinți în jurul unor teme comune. Anul acesta cele două teme pe care le vom urmări sunt: CALITATEA și SUSTENABILITATEACe determină calitatea unui proiect cultural-educațional realizat în partenariat de actori culturali și școli? Dar continuitatea sa?
Mecanica evenimentului presupune o îmbinare de prezentări și discuții cu publicul: noi idei și perspective teoretice și legale asupra culturii în educație, proiecte și programe care ilustrează criteriile de calitate, finanțări disponibile și priorități ale instituțiilor publice și private care sprijină cultura în educație.
Forumul este structurat pe două coordonate, care reprezintă ingredientele necesare pentru un proiect reușit. Urmăriți felul în care acestea se declină în cadrul programului propus:

RESURSE

Ideile și inițiativele școlilor și ale operatorilor culturali au nevoie de susținere și resurse stabile pentru ca impactul asupra comunității căreia îi sunt adresate proiectele să fie unul pe termen lung.De multe ori, aceștia au nevoie și de orientare în privința proceselor administrative, managementului financiar și cu toții avem nevoie de mai mult timp și reflecție asupra mizelor strategice ale promovării culturii în educație.  Ziua de sâmbătă este dedicată surselor publice de finanțare – locale, naționale și europene: Programul CIVITAS al PROEDUS – Centrul de Proiecte Educationale si Sportive, Fondul Cultural Național, Europa Creativă – subprogramul Cultura și Erasmus+. Duminică abordăm inițiative educațional-culturale realizate cu ajutorul resurselor private și publice pentru proiecte mici, prin modele de acțiune prezentate de Parteneriat pentru Arte și Fundația Comunitară București.

IDEI

Calitatea nu este sinonimă cu atingerea unor obiective formalizate în programe sau proiecte și nici doar cu satisfacția celor implicați. Specialiștii spun că este o trăsătură a acelor inițiative care sunt bine calibrate la nevoile și resursele celor care participă – din care cei mai importanți sunt elevii -, care îi inspiră pe alții să se implice și provoacă discuții în comunitate, care creează contexte în care copiii să creeze, care determină procese autentice de învățare, care apreciază și încurajează progresele făcute și care conectează actorii între ei și cu lumea în care trăiesc. Am invitat organizații-reper pentru calitatea actului educațional cu profil cultural la Forum: Teach for Romania, EduCab România, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Coaliția pentru Educație și Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar.

PROMOTOR

FINANŢATORI

 

 

SPONSORI

PARTENERI MEDIA

Sari la bara de unelte