Întâlnire Cultura în educație – Ȋntre dorinţă şi putinţă: A dori sau a fi … trans/inter disciplinar?| 16.03.2018 | 17.00 | Librăria La Două Bufniţe

Ȋntre dorinţă şi putinţă: A dori sau a fi … trans/inter disciplinar?

Vineri, 16 martie, ora 17.00

Librăria La Două Bufniţe

Piaţa Unirii nr. 11 (intrare de pe Matei Corvin)

Intrarea liberă

Se invocă excesiv de mult acest deziderat al transdisciplinarităţii pe care demersurile pedagogice ar trebui sa îl ia în considerare. Se reiterează discuţii despre abordarea holistică în educaţie, despre avantajele obişnuirii elevilor cu noţiunea de sistem, de conexiuni, de interconectare şi colaborare. Observăm apariţia unor concursuri şcolare care pretind că pun în relaţie dou­ă-trei materii, solicitând în consecinţă anumite elemente de cunoaştere şi strategii de relaţionare din partea participanţilor.

Cu toate acestea, practica cotidiană arată că sunt materii importante, de obicei ştiinţele, şi mai puţin importante, cum ar fi artele sau sportul. Ignorând recomandările studiilor conform cărora „soft skills” sunt extrem de solicitate la locul de muncă, procesul educativ actual orientează elevii spre performanţă exclusiv cognitivă, cuantificabilă şi uşor atribuită unor categorii specifice.  Asistăm, uneori neputincioşi, la consecintele decalajului între dezvoltarea excesivă a unor competenţe sau conţinuturi şi neglijarea altora al căror impact nu îl observăm imediat sau nu apare foarte explicit în anumite contexte.

Această falie între ceea ce ar fi util copiilor şi ceea ce se întâmplă real în clasă sau în afara ei ne conduce spre o serie de întrebări: Care sunt riscurile hegemoniei materiilor « importante » faţă de « oile negre » ale sistemului educativ? Care sunt facilitatorii şi care este rolul lor: cadre didactice, artişti, asociatii culturale, părinţi, copii? Ȋn ce măsură organizaţiile artistice s-ar putea „insera” în acest monopol instituţional? Care ar mai fi statutul activităţilor extra-şcolare daca nu ar susţine materiile canonice? Cum se simt copiii care „execută” alegerile adulţilor?

Invitate: Codruţa Brancu (profesor învăţământul primar, Şcoala Gimnazială nr. 27, Timişoara), Ioana Cheroiu-Cozma (elevă clasa a XI-a, Liceul Teoretic Jean-Louis Calderon)

Codruţa Brancu  e un cadru didactic pasionat. A îmbrăţişat pedagogia Freinet în 1996, în momentul în care a simţit că trebuie să face ceva altfel, când s-a pus în pielea elevului şi a realizat că nu ar putea să stea o oră nemişcată. După ce a experimentat şi alte abordări pedagogice, a ales Freinet. Ȋn 2000 a făcut o formare Freinet în Franţa, ulterior având propria clasă Freinet (2001-2009). A participat la congrese internaţionale pe tema pedagogiei Freinet şi, în prezent, e formator în  această alternativă şi vicepreşedinte al  Asociaţiei Române pentru o Şcoală Modernă „Celestin Freinet”.

Ioana Cheroiu-Cozma are 17 ani. Este elevă la Liceul Teoretic J. L. Calderon, în clasa a 11-a, la profilul științe umane bilingv franceză. A practicat timp de 10 ani karate, la început a fost o pasiune apoi a ajuns să practice sport de performanță. Sportul a făcut mereu parte din viața ei, a mai practicat basket și înot. Cel mai mult îi plac limbile străine, franceza fiind marea sa pasiune. Încă din generală mergea la diferite concursuri și olimpiade. A participat la diferite cursuri: de chitară (muzică), desen și limbi străine. În continuare și la liceu s-a implicat și încă se mai implică în diferite activități: cluburi literare, concursuri (în mare parte francofone sau de istorie) și olimpiade.

Facilitator şi instigator #culturaineducatie la Timișoara: Laura Coroamă

Întâlnirea va avea loc vineri, 16 martie, ora 17.00 la librăria La Două Bufniţe. Înscrierea este deschisă tuturor celor interesați. Vă rugăm să ne trimiteți până joi 15 martie 2018 numele dvs./ al organizației dvs. pe adresa timisoara@culturaineducatie.ro pentru a confirma participarea.

Evenimentul este integrat acțiunilor generate de Platorma Susține cultura în educație, inițiată în 2013 de Asociația MetruCub – resurse pentru cultură și care a implicat în timp peste 400 de organizații culturale, școli, educatori culturali și profesori din mediul urban și cel rural din România, cât și parteneriate internaționale cu operatori culturali din Ungaria și Germania. Susține cultura în educație își propune să sprijine realizarea unor programe culturale cu o dimensiune educațională în România prin dezvoltarea unei rețele de profesioniști și organizații și a unor resurse despre practici și politici publice în domeniu.

www.culturaineducatie.ro

www.Facebook.com/culturaineducatie

Cultura în educaţie
Cultura în educaţie
Contul oficial al echipei de proiect.
Related Posts

Leave a Comment

five − two =

engagement coverengagement cover 2
Sari la bara de unelte