Întâlnire ”Cultura în educație”: Lansarea Ghidului Lecțiile patrimoniului – Scenarii educaționale și a clipurilor pentru realizarea unui traseu

Marţi, 15 noiembrie 2016 | 18.00 – 20.00
Hub-ul cetăţeniei active (în cadrul Bibliotecii Naționale a României – etajul I)
Bulevardul Unirii nr.22

INTRAREA LIBERĂ

Invitaţi:
Mihai Iacob și Angelica Mihăilescu (Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”)
Despina Hașegan, Silvana Râpeanu și Cristina Toma (Muzeul Național de Artă al României)
Vera Marin și Claudia Pamfil (Asociația De-a arhitectura)
Raluca Bem Neamu și Iulia Iordan (Asociația Da’DeCe)
Daniela Bălăneanu, Valentina Bîlcea, Irina Cangeopol – cadre didactice

Legea educaţiei din 2011 a pus în centrul procesului educaţional formarea de competenţe. Menirea competenţelor este de a media relaţia dintre ceea învaţă copiii la şcoală şi ceea ce se întâmplă în viaţă reală, iar dimensiunea artistică şi culturală a lumii în care trăim este codificată în competenţa sensibilizare şi exprimare culturală. Împreună cu competenţele sociale şi civice, această competenţă ne ajută să navigăm labirintul vieţii într-o manieră care acordă valoare atât propriilorcreații şi idei, cât şi celor ale persoanelor din jurul nostru.
Lecțiile patrimoniului e un proiect care și-a propus să genereze sugestii metodologice pentru a ilustra felul în care patrimoniul cultural sprijină dobândirea de competenţe de către elevii de gimnaziu pentru mai multe materii școlare: arte plastice, istorie, cultură civică, matematică, comunicare. Această abordare este extrem de relevantă pentru contextul actual de reformă curriculară în sistemul educaţional din România, în care artelor şi patrimoniului li se oferă șansa de a avea o contribuţie directă şi semnificativă în predare.
Vă așteptăm marți 15 noiembrie la ora 18:00 la Biblioteca Națională a României să cunoașteți echipa proiectului, să aflați care au fost provocările experienței de realizare a scenariilor educaționale și a traseelor educative realizate de cadrelor didactice implicate și să discutăm despre cum putem promova această abordare în cât mai multe școli din București și din România.
Vom lansa cu această ocazie Ghidul Lecțiile patrimoniului. Scenarii educaționale pentru ciclul gimnazial (Centrul Sintagma; coordonatori: Mihai Iacob și Angelica Mihăilescu) care conţine scenarii educaţionale pentru ciclul gimnazial şi seria de 10 clipuri video care ilustrează etapele construirii unei lecții plecând de la patrimoniul cultural material (construit și mobil).
Înscrierea este deschisă tuturor celor interesați. Vă rugăm să ne trimiteți până luni, 14 noiembrie,  numele dvs./al organizației dvs. pe adresa contact@culturaineducatie.ro pentru a confirma participarea.
Promotor: Asociația MetruCub – resurse pentru cultură. Parteneri: Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”, Asociația De-a arhitectura, Asociația Da’DeCe, Muzeul Național de Artă al României. Parteneri asociați: Muzeul Municipiului București, Filarmonica „George Enescu”, Biblioteca Națională a României, Centrul pentru Managementul Organizatiilor Nonprofit

Proiectul cultural Lecțiile patrimoniului este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Cultura în educaţie
Cultura în educaţie
Contul oficial al echipei de proiect.
Related Posts

Leave a Comment

one × one =

p-edu-14-nov2coperta-rbg-708x1024
Sari la bara de unelte