Întâlnirile „Cultura in educatie”: Argumente pentru educația prin cultură

Echipa proiectului Susține cultura în educație vă propune o nouă întâlnire, de această dată dedicată argumentelor estetice, filosofice și pedagogice ale educației prin cultură. Profesori, educatori sau învățători, dar și artiști, educatori muzeali sau animatori culturali, fiecare are, alături de practica sa, o serie de argumente pentru care consideră că arta are un rol în educație. Păstrând atmosfera relaxată și deschisă intervențiilor participanților, cu care v-am obișnuit deja, vrem să vedem cum se articulează aceste motive în cadrul curentelor de gândire antice, moderne și contemporane și să întrezărim împreună ce ne rezervă viitorul.

Formatul întâlnirii încurajează cunoașterea și schimbul de informații și experiențe dintre participanți. Moderatorul întâlnirii este Mădălina Gheorghe Tănase, artist plastic și profesor de arte.

Discuția va avea loc joi 23 aprilie la 18.00 la București la sediul Fundației pentru o societate deschisă din strada Căderea Bastiliei nr.33. Înscrierea este deschisă tuturor operatorilor culturali și artiștilor interesați să se implice în activități educaționale, precum și actorilor educaționali dornici de astfel de colaborări, în primul rând cadre didactice din învățământul preuniversitar. Vă rugăm să ne trimiteți până miercuri 22 aprilie numele dvs./al organizației dvs. pe adresa contact@culturaineducatie.ro pentru a confirma participarea.

Mădălina Gheorghe Tănase despre tema propusă:

Dacă am întreba părinții de școlari ce e cel mai important să se învețe în școală, cu siguranță o mare parte din ei ar alege matematica, limba română sau limbile străine. Dacă întrebarea ar fi, dimpotrivă, ce cred ei că nu este important și ar putea fi eliminat din curriculum, printre primele ”surghiunite” s-ar număra disciplinele artistice, considerate simple distracții, ”ore de relaxare” sau pur și simplu pierdere de vreme. Acest lucru se întâmplă datorită admirației noastre pentru învățarea teoretică și disprețului inconștient față de tot ce e ”făcut cu mâna” (”cu mintea aiurea”). Însă numeroși gânditori consideră arta un mod de cunoaștere și comunicare universal, diferit de cunoașterea științifică propriu-zisă, dar care facilitează înțelegerea semnificațiilor într-un mod inaccesibil științelor exacte. Arta este așadar cunoaștere, în aceeași măsură cu orice alt domeniu de activitate umană. Copiii învață luând ”notițe” grafice, cântând la instrumente, jucând roluri sau chiar dansând! Iată de ce nu ar trebui să fie considerate cenușărese ale educației, ci facilitatoare de cunoaștere.

Despre Mădălina Gheorghe Tănase

Mădălina este doctor al Universității din București (Filosofie, educație estetică), din 2012. A absolvit Universitatea Națională de Arte din București în 2001. Are 10 ani de experiență în educația nonformală și formală prin cultură și artă. Din 2009 este președintele Asociației Dintr-un Basm, al cărei scop este educația culturală și educația prin artă.

Rolul participanților

Formatul întâlnirii va fi unul tip masă-rotundă, moderatorul oferind la început o intervenție punctuală cu rol informativ. Vom discuta, plecând de la experiențele fiecăruia dintre participanți, astfel încât la finalul întâlnirii nu veți pleca doar cu mai multe informații, ci și cu noi cunoștințe și posibili parteneri de lucru.

Follow-up întâlnire

Ulterior întâlnirii veți putea consulta pe site-ul http://culturaineducatie.ro/resurse-online/ diverse publicații, site-uri sau alte instrumente de învățare pe marginea temei propuse. Dacă doriți să contribuiți la dezvoltarea acestei bănci de resurse, vă rugăm să ne scrieți la contact@culturaineducatie.ro.

Despre proiect

Proiectul Susține cultura în educație își propune să susțină realizarea unor programe culturale cu o dimensiune educațională în România prin dezvoltarea unei rețele de profesioniști și organizații și a unor resurse despre practici și politici publice în domeniu.

Proiectul este coordonat de Asociația MetruCub – resurse pentru cultură și realizat alături de Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”, Fundația Gabriela Tudor, Fundația pentru o societate deschisă și Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”.

Parteneri media: Radio România Cultural, Agenda culturală pentru copii

www.culturaineducatie.ro
Facebook.com/culturaineducatie

Proiectul este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Continutul acestui material nu reprezinta în mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009 – 2014. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.orgși www.fondong.fdsc.ro.

Cultura în educaţie
Cultura în educaţie
Contul oficial al echipei de proiect.
Related Posts

Leave a Comment

5 × three =

sce_poster_C_F1Școala de vară de la Azuga; Centrul Sintagma; 2012
Sari la bara de unelte