Raportul întâlnirii „Despre joc: din culisele proiectelor culturale educaționale pentru copii”. Invitată: Valentina Bâcu

12 iunie 2015,

Fabrica de Pensule, Cluj-Napoca

„Ce se ascunde în spatele unui proiect cultural în care joaca și copiii se întâlnesc? Cât de complicat este mecanismul care face ca această joacă să devină educativă? Cum reușeșc să colaboreze școala și instituțiile culturale, astfel încât joaca să devină pentru copii un factor important în procesul  lor de formare?

Proiectele culturale educaționale au un rol esențial în cunoașterea, educarea și dezvoltarea creativității copiilor. Și totuși, prea puține reușesc să găsească instrumentele necesare realizării acestor obiective.

Între proiectul frumos scris pe hârtie și cel bine implementat  se află munca susținută a unei echipe, care face diferența între un proiect reușit și unul care și-a pierdut interesul și entuziasmul publicului pe drum.

Cauza principală, aș spune, este că multe dintre proiectele educative pentru copii de la noi pornesc de la o premisă greșită – aceea că educația și jocul se exclud. Iar vizita la muzeu, de exemplu, este percepută de copil ca o obligație, ca un lucru neatractiv, neplăcut chiar.

O echipă a proiectului specializată în lucrul cu copiii va ști să-l facă curios în legătură cu lumea necunoscută pe care o ascunde muzeul, va găsi mijloacele de a-i stârni imaginația și-l va convinge să revină în muzeu. Cu plăcere.”

Valentina Bâcu, manager de programe de educație non-formală și de patrimoniu

moderator

Citește raportul întâlnirii (Click, Save as. Se deschide ca .pdf)

Licenţa Creative Commons
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Creative Commons Atribuire-Necomercial 4.0 Internațional .

Cultura în educaţie
Cultura în educaţie
Contul oficial al echipei de proiect.
Related Posts

Leave a Comment

16 + seventeen =

mihaela michailovmadalina tanase
Sari la bara de unelte