2. Concepte utilizate de profesori

Când lucrezi cu cineva din alt domeniu, trebuie să depui un efort considerabil ca să urmăreşti harta conceptelor pe care le foloseşte. Iată o serie de sintagme şi idei care ilustrează multitudinea de preocupări ale cadrelor didactice legate de activităţile educaţionale, în special cele cu o dimensiune culturală. Ele nu epuizează tot spectrul de problematici pe care cadrele didactice le au constant în atenție, dar oferă o bună reprezentare a tipologiei lor. Atunci când discutaţi cu un cadru didactic, aceste problematici sunt prezente în mintea lui/ei şi va încerca să vadă modul în care ceea ce doriţi să-i propuneţi îl ajută să-i sprijine pe elevi pe o anumită temă.

Nu toţi profesorii sunt preocupaţi de toate aceste problematici în acelaşi grad. De obicei, fiecare profesor consideră două sau trei dintre ele ca fiind relevante pentru activitatea lui şi va încerca să găsească modalităţi de a le transpune în practică. Celelalte vor constitui un fundal pentru activitatea sa, care în orice moment poate fi adus în prim-plan, dacă o va cere situația.

Sari la bara de unelte