Întâlnire „Cultura în educaţie”: Cum poate fi școala un partener în educația pentru artă?

Cum poate fi școala un partener în educația pentru artă?
Joi 3 martie 2016| 18.00 – 20.30
Institutul Francez Timișoara (Bd. C.D. Loga nr.46), Timișoara
Intrarea liberă

Eveniment organizat de Asociația MetruCub în parteneriat cu Institutul Francez Timișoara.

Arta ţine de domeniul emoţiilor. Aceasta permite declanșarea unei impresii imediate şi invită la exprimarea opiniei personale. Nu există o părere bună sau proastă în materie de artă. Arta este cea care ne dă libertatea de a avea puncte de vedere diferite. Tot ea este cea care poate impune distanţă. Educarea văzului, a auzului presupune îmblânzirea lumii exterioare, o mai bună înţelegere atât a celor din jur cât şi a sinelui. Tocmai de aceea şcoala joacă un rol major în această formă de învăţare: fie doar prin faptul că profesorii le pot arăta astfel elevilor lor şi alte locuri în afara școlii (teatre, săli de concerte, galerii, muzee), îi pot pune în contact cu artişti, compozitori,tehnicieni … sau, pur şi simplu, îi pot determina să adauge noi valenţe descoperirilor prin învăţarea unei limbi străine.

Întâlnirea organizată de Asociația MetruCub și Institutul Francez Timișoara abordează școala ca partener principal al educaţiei artistice. Vă așteptăm joi, 3 martie, la ora 18.00 la mediateca Institutului Francez Timișoara (Bd. C.D.Loga, nr. 46) pentru o discuție la care vă invităm să luați parte activ, plecând de la experiențele dumneavoastră cu tema propusă. O mare parte a dezbaterilor va fi dedicată artei contemporane.

Realitatea zilelor noastre este reprezentată  în arta contemporană. Artiştii contemporani au ca sursă de inspiraţie tot ceea ce îi înconjoară. Cu toate acestea, arta contemporană are parte de cel mai restrâns public în România. Conceptuală, implicată politic sau social, ștergând adesea granițele dintre etic și estetic, intersectându-se cu alte forme artistice, cum ar fi teatrul sau dansul, receptarea sa este adesea problematică pentru publicul general. Educația pentru arta contemporană pare necesară accesării sale ca experiență personală semnificativă iar publicul tânăr este vizat adesea datorită entuziasmului și deschiderii sale la activități neconvenționale. Școala poate fi un partener, deoarece orice atelier sau curs la care ar participa copiii în timpul liber are un impact mult mai mare dacă este acompaniat de discuții și documentare la clasă.  Profesorii petrec cu copiii mai mult timp decât poate petrece orice organizație culturală. Dar de ce ar fi profesorii interesați de arta contemporană? Cum poate contribui aceasta la dezvoltarea competențelor necesare copiilor, de care și școala se preocupă? Odată cu reforma curriculară, fiecare disciplină de studiu va fi gândită pentru a cuprinde elemente de dezvoltare a competenței de exprimare și sensibilizare culturală. Cum s-ar putea face acest lucru? Educaţia culturală îi poate ajuta pe copii şi tineri să înţeleagă că arta contemporană reflectă timpurile pe care le trăim şi să le ofere o alternativă pentru exprimarea evenimentelor cotidiene.

Vor participa: Veronica Cristodorescu (directoare de cursuri la Institutul Francez Timișoara), Dana Ungureanu (profesoară de limba franceză la Universitatea de Vest Timișoara și Institutul Francez Timișoara), Anouk Lederle (autor concepție Pașaportul meu de amator de artă pentru Art Encounters), Delia Crăciun și Ingrid Deac (responsabile proiecte culturale şi comunicare la Institutul Francez Timișoara), Raluca Iacob (manager cultural și coordonator al proiectului Susține cultura în educație), Aurora Kiraly (artist vizual, curator și manager cultural, formator în cadrul proiectului Susține cultura în educație).

—-

Intrarea este liberă, pe bază de confirmare trimisă pe e-mail, la adresa contact@culturaineducație.ro, în limita locurilor disponibile.

Rolul participanților
Formatul întâlnirii va fi unul tip masă-rotundă, invitații oferind la început intervenții punctuale. Vom discuta, plecând de la experiențele fiecăruia dintre participanți, astfel încât la finalul întâlnirii nu veți pleca doar cu mai multe informații, ci și cu noi cunoștințe și posibili parteneri de lucru.

Follow-up întâlnire
Ulterior întâlnirii veți putea consulta pe site-ul https://culturaineducatie.ro/resurse-online/ diverse publicații, site-uri sau alte instrumente de învățare pe marginea temei propuse. Dacă doriți să contribuiți la dezvoltarea acestei bănci de resurse, vă rugăm să ne scrieți la contact@culturaineducatie.ro.

—–

Despre proiect
Întâlnirea are loc în cadrul proiectului Susține cultura în educație își propune să susțină realizarea unor programe culturale cu o dimensiune educațională în România prin dezvoltarea unei rețele de profesioniști și organizații și a unor resurse despre practici și politici publice în domeniu.  Proiectul este coordonat de Asociația MetruCub – resurse pentru cultură și realizat alături de Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”, Fundația Gabriela Tudor, Fundația pentru o societate deschisă și Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”.
www.culturaineducatie.ro
www.Facebook.com/culturaineducatie

Proiectul Susține cultura în educație este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Continutul acestui material nu reprezinta în mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009 – 2014. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org și www.fondong.fdsc.ro.

Cultura în educaţie
Cultura în educaţie
Contul oficial al echipei de proiect.
Related Posts

Leave a Comment

Sari la bara de unelte