Educația prin cultură în viziunea profesorilor. Analiză de nevoi
Venim în întâmpinarea profesioniştilor din domeniul culturii şi facilităm colaborarea lor cu cadrele didactice, oferindu-le un instrument cu ajutorul căruia să poată aprecia mai uşor gradul de fezabilitate al activităţilor propuse în raport cu aşteptările sistemului formal de educaţie. Scurta analiză reprezintă o cheie de lectură a modului în care profesorii înţeleg educaţia prin cultură şi cum se raportează la ea, aduce informaţii şi explicaţii sumare şi schiţează câteva soluţii prin care artele și patrimoniul ar putea să-şi găsească mai uşor locul pe care îl merită în formarea elevilor la școală cu sprijinul operatorilor culturali.
Cuprins:
Concepte utilizate de profesori
Harta nevoilor profesorilor
Diversificarea abilităților profesionale
Organizarea și comunicarea profesională
Motivarea elevilor
Aplicarea programelor școlare
Utilizarea unor noi instrumente didactice
Complementaritatea dintre formal și nonformal
Autori: Angela Mihăilescu, Mihai Iacob, Petre Botnariuc
Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”
București, 2016
ISBN: 978‑973‑0‑21067‑5
Consultă sau descarcă analiza în format .pdf
Publicația a fost elaborată în cadrul proiectului Susține cultura în educație, proiect finanțat prin granturile SEE 2009–2014, în cadrul Fondului ONG în România.