Lecțiile patrimoniului. Scenarii educaționale pentru ciclul gimnazial
Scenariile educaţionale cuprinse în acest ghid vizează crearea unui context favorabil pentru dezvoltarea unui set de competenţe ale elevilor, dar şi creşterea gradului de implicare a lor în procesul educaţional. Ghidul pune în evidenţă rolul jucat de parteneriatul dintre şcoală şi organizaţiile neguvernamentale în oferirea unor servicii educaţionale de calitate, prin aducerea împreună a zonei formale şi a celei nonformale și, în același timp, modalităţi prin care competența de „sensibilizare şi exprimare culturală” poate fi construită în cadrul activităţilor asumate de diferite arii curriculare (matematică, om şi societate, arte, limbă şi comunicare).
Materialele sunt dedicate profesorilor interesaţi să realizeze activităţi practice cu elevi de gimnaziu, care să integreze conţinuturi din materii studiate în curriculum în activităţi în afara clasei.
Suplimentar, pe site-ul www.culturaineducatie.ro se găsesc hărţi aferente scenariilor educaționale care privesc atât zona Piața Revoluției din București, cât și fişe pentru elevi.
O serie de 10 videoclipuri care ilustrează paşii necesari pentru realizarea unui astfel de traseu, indiferent de localitatea unde se află profesorul sau de zona vizată, sunt disponibile pe același site.
Coordonatori: Angelica Mihăilescu, Mihai Iacob
Autori: Despina Haşegan — aria curriculară Arte; Silvana Râpeanu — aria curriculară Arte; Iulia Iordan — aria curriculară Om şi societate; Raluca Bem Neamu — aria curriculară Om şi societate; Claudia Pamfil — aria curriculară Matematică şi ştiinţele naturii; Vera Marin — aria curriculară Matematică şi ştiinţele naturii; Mihai Iacob — aria curriculară Limbă şi comunicare; Angelica Mihăilescu — aria curriculară Limbă şi comunicare; Valentina Bilcea — texte de prezentare a reperelor culturale din Piaţa Revoluţiei
Asociația MetruCub – resurse pentru cultură
București, 2016
ISBN: 978‑973‑0‑22993‑6
Materialul este elaborat în cadrul proiectului cultural Lecţiile patrimoniului. Proiectul este cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN). Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia AFCN. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.