20 septembrie 2016
Hub-ul Cetățeniei Active, Biblioteca Națională a României
Arta și științele sunt văzute adesea ca fiind separate de către învățământul românesc, deși experiența de zi cu zi ne arată că ele sunt adesea foarte bine conectate. În predare se poate folosi puterea de comunicare și atractivitate pe care experiențele creative o au asupra elevilor, pentru a face cunoscute conținuturi abstracte asociate materiilor reale. Pentru cei pasionați de științe, a jongla cu diverse cunoștințe teoretice este o pasiune intelectuală trăită uneori ca experiență artistică și poate fi calea către o meserie în cultură, domeniu care are nevoie de tehnicieni și cercetători, cum are nevoie de artiști și manageri. Un obiect de patrimoniu, de pildă, poate fi legătura dintre mai multe discipline școlare. O piesă textilă – spre exemplu, un covor oriental cu noduri – poate fi ușor conectată cu matematică (geometrie) prin design, cu chimia prin compoziție (lână vopsită cu coloranți naturali), cu biologia prin sursele biologice ale coloranților utilizați pentru vopsirea fibrelor, cu geografie prin zona în care a fost manufacturată, cu istoria prin trecutul obiectului. Și iată cum patrimonial muzeal devine legătura firească între artă și științe.
Invitat: Mihaela Murgoci – manager de proiecte cultural-educative
Citește raportul întâlnirii aici. (Click Save as, se deschide ca pdf.)
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Creative Commons Atribuire-Necomercial 4.0 Internațional.