21 ianuarie 2016
Fundaţia pentru o societate deschisă
Artele, fie că vorbim de muzică, dans, teatru, film sau arte plastice sunt puțin prezente, dacă nu chiar absente, din viața elevilor români. Accentul se pune pe științele exacte predate traditional, de parcă toți elevii ar urma să aibă o carieră universitară. Adevărul e că nu știm care vor fi joburile viitorului și pentru ce pregătim generațiile actuale. Ce putem face este să ducem învățământul de la atenția pe uniformizare, la un interes pe persoană, pe calități, pe plăcerea actului educativ.
Cum un sistem nu se schimbă peste noapte, cade în sarcina profesorilor inovatori și a educatorilor din ONG-uri să colaboreze pentru dinamizarea procesului educativ cu proiecte interdisciplinare. Mutarea atenției de pe rezultate către experiențe memorabile dă naștere unui proces educativ implicat, dinamic și, cel mai important, distractiv. Pornind de la două exemple de astfel de proiecte educative artistice realizate în colaborarea ONG – școală, discuția își propune să exploreze importanța entuziasmului și a plăcerii în actul de învățare.
Invitat: Irina Bălan – instigator cultural la Asociaţia 37
Citește raportul întâlnirii aici. (Click Save as, se deschide ca pdf.)
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Creative Commons Atribuire-Necomercial 4.0 Internațional .